فتوشاپ
 
 
دنيــــــــــا


تعداد بحث های ایجاد شده: 2
امتیاز بحث های ایجاد شده: 2

تعداد بازدید: 485
امتیاز بحث: 0

آموزش ايجاد نقاشي ديجيتالي در فتوشاپ .
1389/09/16

آموزش ايجاد نقاشي ديجيتالي در فتوشاپ



گام اول:
در آغاز تصوير مورد نظرتان را وارد فتوشاپ کرده و اندازه آن را تنظيم کنيد.شما بايد همين جا تصميم بگيريد که خروجي را با چه اندازه اي استفاده کنيد چون اگر در پايان کار عکس را resize کنيد ممکن است به خاطر تغيير ابعاد فيلتر ها  از زيبايي کار کاسته شود.تصويري که من در اينجا استفاده کرده ام در ابعاد 480x640 pixels بود  ولي چون مايلم  تصوير خروجي  بزرگتر باشد آن را به 1200x960 pixels تغيير اندازه دادم.
عکس اوليه من که با دوربين گرفته شده کمي تيره به نظر مي رسد.بهترين راه براي رفع اين مشکل افزودن يک adjustment layer  است.
براي اينکه در مراحل بعدي فيلترها به درستي اعمال شوند لازم است تصوير را از پس زمينه آن جدا کنيد.راه هاي مختلفي براي جدا کردن تصوير از پس زمينه وجود دارد اما من استفاده از لايه ماسک را پيشنهاد مي کنم .چون در اين روش شما کنترل بيشتري روي مراحل کار داريد.

گام دوم:
تا به اينجا تنظيمات اوليه روي تصوير انجام شد. حالا زمان اعمال کردن فيلتر هاست.لايه ماسک را انتخاب کنيد .براي اين کار بايد کليد Ctrl را نگه داشته و روي ايکن لايه در پنجره لايه ها کليک کنيد.با فشردن دکمه هاي Ctrl+C يک کپي از لايه گرفته و در لايه جديدي Paste کنيد.اين کار را يک بار ديگر تکرار کنيد.اگر احساس کرديد در موقع  Paste کردن لايه جا به جا شده .براي اينکه آن را به جاي اول برگردانيد  Blend Mode را در حالت Difference قرار داده و دو لايه را کاملا روي هم منطبق کنيد.از سه لايه موجود پايين ترين لايه را انتخاب  کرده و به پنجره Filter Gallery برويد.افکت Poster Edges را روي لايه اعمال کنيد.سعي کنيد تنظيمات را طوري تغيير دهيد که تعدادي خطوط سياه روي تصوير ظاهر شود و يک حالت کارتوني به  چهره بدهد.


گام سوم:
روي لايه بالاتر افکتAccented Edges را اعمال کنيد.اين لايه بايد خيلي روشن به نظر برسد.بعد از اعمال فيلتر Blend Mode لايه را بهOverlay تغيير دهيد.


گام چهارم:
لايه سوم را انتخاب و فيلترGlowing Edgesرا روي آن اعمال کنيد.اين افکت تصوير شما را خيلي سياه مي کند. Blend Mode اين لايه را به  Lighيير داده و Opacity آن را تا  50درصد کاهش ميدهيد


گام پنجم:
ممکن است تنظيماتي که انجام شو براي همه عکس ها مناسب نباشد.سعي کنيد کمي تنظيمات را دستکاري کنيد و اگر لازم ديديد فکت هاي جديد اضافه کنيد تا نهايتا نتيجه کار شما چيزي شبيه شکل زير باشد.


گام ششم:
حالا سه لايه داريد که روي هر کدام فيلتري اعمال شده.هر سه لايه را انتخاب کرده و يک کپي از آن تهيه کنيد.براي اين کار مي توانيد لايه ها را merge کنيد.
قبل از ادامه بايد کمي تنظيمات پيش فرض فتوشاپ را تغيير دهيم.به پنجره Preferences برويد و تعداد مراحلي را که در  History ذخيره مي شود تا 200  افزايش دهيد.تغيير بعدي مربوط به Keyboard Shortcuts است. اين پنجره را از منوي  Edit باز کنيد و ميانبر مربوط به دستور Undo را  Ctrl+Z قرار دهيد.البته در بسياري موارد پيش فرض هم همين است.دستور Undo به ما کمک مي کند که خيلي سريع مراحل History را به عقب برگرديم.
حالا کار روي عکس را ادامه مي دهيم . ابزار  Smudge Tool را انتخاب کنيد.اين ابزار در گروه Blur Sharpen tool است.


نظرات کاربران
ترتیب نظرات: جدیدترین به قدیمی ترین
تاکنون نظری ارسال نگردیده است
  
تمام حقوق برای سایت Tamoochin.com محفوظ است
©2024 Tamoochin.com | TCOM